Pozycjonowanie stron polega na opracowaniu strategii, której misją jest podwyższenie strony w rankingu wyszukiwarki. Wysoka pozycja w rankingu ma być skutkiem naturalnego wyszukiwania (po wpisaniu do wyszukiwarki przez użytkownika Internetu interesującego go hasła). Zwiększony ruch to w dodatku klientów, czyli zwiększenie zysków firmy.
Pozycjonowanie witryn to optymalizacja SEO, linkowanie oraz dodatkowo content marketing.
Optymalizacja stron SEO to w pierwszym etapie przegląd strony pod kątem techniczny. Należy sprawdzić czy strona nie posiada niedziałających linków, czy poruszanie się po stronie odbywa się prawidłowo (należy sprawdzić linkowanie wewnętrzne) oraz dodatkowo należy zagwarantować odpowiednią prędkość ładowania się strony. SEO to także optymalizowanie treści. W pierwszej kolejności trzeba określić słowa przy pomocy, których użytkownik będzie trafiać na pozycjonowaną stronę. Słowa te nazywane są słowami kluczowymi oraz frazami i są wykorzystywane do optymalizacji treści witryny. Słowa kluczowe powinny być ujęte w tematach, nagłówkach i tekstach. Teksty nie powinny być przeładowane słowami kluczowymi bo algorytm Google odrzuci stronę jako spam, w tekście nie powinno być więcej niż 2-3 słów zasadniczych. Strona powinna być estetyczna pod względem wizualny, teksty powinny być odpowiednio rozłożone, mieć dobraną czcionkę, nagłówki, akapity i odstępy. Najistotniejsze przy optymalizowaniu treści jest to, że mają one być niepowtarzalne. Unikatowość tekstów jest zasadniczą kwestią w pozycjonowaniu.
Linkowanie (ang. link building) to pozyskiwanie linków umiejscowionych na zewnątrz, które odsyłają do pozycjonowanej strony. Ze względu na modyfikację polityki Google masowe linkowanie ze stron mało wartościowych obniża pozycję strony w rankingach wyszukiwarek. Dlatego pozyskiwanie linków skupia się wokół stron, które same mają dobrą pozycję w rankingu. Linki można pozyskać pisząc recenzje na innych serwisach, wstawiając swoje filmy na YouTube, udzielając się w Mediach społecznościowych, na forach dyskusyjnych.
Content markeing, czyli przeciwnie marketing treści to promowanie strony w sieci poprzez tworzenie fachowych blogów na stronie, tworzenie eksperckich tekstów, wysyłanie do zainteresowanych newsletterów. Celem content marketingu jest stworzenie wizerunku profesjonalistę w danej branży. Firma, która wykonuje stronę ma być autorytetem w danej branży. Działania te mają zbudować pozytywny wizerunek.
Na rezultaty pozycjonowania trzeba poczekać klika miesięcy, ale jest to bardzo skuteczna metoda reklamy.
Polecana strona: linki seo budownictwo.